06.02.2026 – İSTANBUL / Zeytinburnu
Saadet Partisi İstanbul Zeytinburnu İlçe Başkanlığı, Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin 3’üncü yılı dolayısıyla “Sesimizi Duymayanlara Düdük Çalıyoruz” başlığıyla basın açıklaması gerçekleştirdi.
Açıklamada, 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybeden vatandaşlar anılırken, Türkiye’nin bir deprem ülkesi olduğu gerçeğine bir kez daha dikkat çekildi. Depremlerin doğal bir gerçek olduğu ancak yaşanan büyük yıkımların ve can kayıplarının ihmaller sonucu meydana geldiği vurgulandı.
Basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
“Şehirlerimiz ranta, insanlarımız ihmale kurban edildi”
“Bugün burada 6 Şubat depremlerinde kaybettiğimiz vatandaşlarımızı anmak ve deprem gerçeğine bir kez daha dikkat çekmek için toplandık. Deprem bu ülkenin bir gerçeğidir. Ancak yıkılan şehirler bir tercihin sonucudur. Depremlerin afete dönüşmemesi için gerekli tüm tedbirlerin hayata geçirilmesi zorunludur.
Her depremden sonra ‘Bu son olacak’ denildi, ‘Ders çıkaracağız’ denildi. 18 binden fazla canımızı kaybettiğimiz Büyük Marmara Depremi’nden sonra da aynı sözler verildi. Ancak bu sözler tutulmadı. Şehirlerimiz ranta, insanlarımız ihmale kurban edildi.”
“Sesimizi duyan var mı?”
“Bugün buradan bir kez daha haykırıyoruz. 6 Şubat depremlerinde hepimizin vicdanını kanatan o soruyu yeniden soruyoruz: ‘Sesimizi duyan var mı?’
Elimizde gördüğünüz bu düdük, deprem çantasının olmazsa olmazıdır. Bizler bugün, henüz enkaz altında değilken, sesimizi duyurmak için deprem düdüğü çalıyoruz.”

“Adalet enkaz altında”
“Bugün çaldığımız bu düdük bir uyarıdır, bir ikazdır. Eğer bugün bu ses duyulmazsa, yarın yaşanacak büyük bir depremde çok daha ağır bedeller ödenecektir.
Düdük çalıyoruz; çünkü enkaz altında kalmak istemiyoruz.
Düdük çalıyoruz; çünkü sesimizin bugün duyulmasını istiyoruz.
Düdük çalıyoruz; çünkü inşaat değil, insan yaşasın istiyoruz.
Bugün adalet enkaz altındadır.
Bugün liyakat, planlama, denetim, tedbir ve vicdan enkaz altındadır.”
“Rantı değil, insanı önceleyin”
“Bizler sesini duyuramayan 86 milyon insanımız adına düdük çalıyoruz. Betonun ve rantın değil, yaşanabilir şehirlerin öncelendiği bir anlayış istiyoruz.
Bu milletin ne depremlere, ne yangınlara, ne de sellere verecek canı kalmamıştır. Tahammülü de kalmamıştır.
Buradan karar alıcılara sesleniyoruz:
Her şey için çok geç olmadan sesimizi duyun.
Tedbirleri alın.
Denetimleri eksiksiz uygulayın.
Rantı değil, insanı önceleyin.
Bir kez daha soruyoruz: ‘Sesimizi duyan var mı?’”
Basın açıklamasının ardından eyleme katılanler deprem düdüklerini çalarak iktidara seslerini duyurmaya çalıştı. Açıklama, depremde hayatını kaybeden vatandaşlar için yapılan dua ile sona erdi.
Gündem İstanbul / Haber: Adem KARABAYIR
