1. Haberler
  2. GÜNDEM
  3. Haluk Ündeğer Anadolu Lisesi’nde Şiddete Karşı Tek Yürek: Ozan Orhon’dan “Hav Hav” Tepkisi

Haluk Ündeğer Anadolu Lisesi’nde Şiddete Karşı Tek Yürek: Ozan Orhon’dan “Hav Hav” Tepkisi

featured
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Geçtiğimiz günlerde Haluk Ündeğer Anadolu Lisesi’nde düzenlenen “Şiddete Karşı Tek Yürek” etkinliği, öğrenciler ile sanat dünyasını bir araya getirdi. Türk pop müziğinin sevilen isimlerinden Ozan Orhon, öğrencilerle gerçekleştirdiği interaktif söyleşide hem dikkat çeken açıklamalarda bulundu hem de hayatına dair samimi itiraflar yaptı.

Adem KARABAYIR / Gündem İstanbul Özel Haber

Öğretmen Birgül Daşcı’nın organizasyonuyla gerçekleşen etkinlikte öğrenciler, sanatçıya müzik kariyerinden özel yaşamına, başarıdan aşka kadar birçok konuda soru yöneltti. Yaklaşık iki saat süren söyleşide zaman zaman kahkahalar yükselirken zaman zaman da duygusal anlar yaşandı.

“Şiddetin Her Türlüsüne Hayır”

Etkinliğin ana gündemini şiddet konusu oluşturdu. Özellikle akran zorbalığı, okul içi şiddet ve toplumsal şiddet konularına dikkat çeken Ozan Orhon, sevginin önemine vurgu yaptı.

“Şiddetin hiçbir türünü kabul edemeyiz. İnsanlar birbirini sevmeyi bıraktığında şiddet ortaya çıkıyor. Bizi kurtaracak tek şey sevgi” diyen sanatçı, öğrencilerden büyük alkış aldı.

Gençlerin bilinçli bir nesil olduğunu söyleyen Orhon, “Sizler bizden çok daha güçlü ve farkındalığı yüksek bir nesilsiniz. Yeter ki vazgeçmeyin” ifadelerini kullandı.

“Mutlu Olursan Zaten Başarı Gelir”

Öğrencilerden gelen “Başarı mı mutluluk mu?” sorusuna da dikkat çeken bir yanıt veren Orhon, mutluluğun başarıdan önce geldiğini söyledi.

“Bize hep başarı mutluluğu getirir diye öğretildi ama bana göre önce mutlu olmak gerekiyor. İnsan mutlu olursa zaten hayatta her şeyi başarır” dedi.

“Hav Hav Hav… Bu Bana Göre Müzik Değil”

Söyleşinin en dikkat çeken anlarından biri ise günümüz müzik kültürü üzerine yaptığı yorumlar oldu. Sosyal medyada gündem olan bazı şarkılara göndermede bulunan sanatçı, “hav hav” sözlü parçaları eleştirdi.

“Hav hav hav… Bu bana göre müzik değil arkadaşlar” diyen Orhon’un sözleri salonda gülüşmelere neden oldu.

Türkçenin doğru kullanılmasının önemine değinen sanatçı, “Bizim Türkçemiz çok değerli bir dil. Ama artık bazı şarkılarda ne söylendiği anlaşılmıyor” ifadelerini kullandı.

Yeni nesilden sevdiği isimler olduğunu da belirten Orhon, “Sefo’yu seviyorum çünkü en azından ne söylediği anlaşılıyor” dedi.

“Beni Müziğe Küstürdüler”

Öğrencilerin “Müzik hayatınızdan hiç vazgeçmek istediniz mi?” sorusuna içtenlikle yanıt veren sanatçı, kariyerinin en zor dönemlerinden birini anlattı.

“Yanlış yapımcılar, sürekli diretmeler ve baskılar beni müziğe küstürdü” diyen Orhon, uzun yıllar müzikten uzak kaldığını söyledi.

8,5 Yıl Boyunca Çiftçilik Yaptı

Müzikten uzak kaldığı dönemde Kıbrıs’a yerleştiğini anlatan Orhon, bu süreçte doğayla iç içe yaşadığını belirtti.

“Toprakla uğraştım, çiftçilik yaptım, muz yetiştirdim” sözleri öğrencileri şaşırttı.

Sanatçı, müzikten uzak kaldığı yıllarda yaşadığı duygusal kırılmayı ise şu sözlerle anlattı:

“Bir gün kendi kendime ‘Ben ne yapıyorum?’ dedim. Çünkü müzik benim hayatımdaki en büyük aşktı.”

Tek Kelimelik Cevap: “Aşk”

Öğrencilerin “Hayatınızı anlatan tek kelime nedir?” sorusuna ise tek kelimelik cevap verdi:

“Aşk…”

Bu kısa cevap salonda büyük alkış aldı. Ardından gülümseyerek “Ben romantik bir adamım ama fazlası değil” diyen sanatçı öğrencileri güldürdü.

Michael Jackson ve MFÖ Detayı

Kendisine örnek aldığı sanatçılar sorulduğunda ise dünyaca ünlü yıldız Michael Jackson ismini veren Orhon, Türkiye’den ise Mazhar Fuat Özkan grubunu örnek aldığını söyledi.

“Hayalim Zerrin Özer ile Düet Yapmak”

Söyleşinin dikkat çeken anlarından biri de düet hayalleriyle ilgili yaptığı açıklamalar oldu.

Hayatının en büyük müzikal hayallerinden birinin Zerrin Özer ile düet yapmak olduğunu söyleyen sanatçı, Zerrin Özer’in seslendirdiği “Kıyamam” şarkısından kısa bir bölüm de söyledi.

“Bir gün rock versiyonuyla birlikte düet yapmak isterdim” diyen Orhon, bir diğer hayalinin ise Sezen Aksu ile aynı projede yer almak olduğunu ifade etti.

“O bizim kraliçemiz” sözleri öğrencilerden alkış aldı.

“Hayat Mücadeledir”

Gençlere tavsiyelerde de bulunan Ozan Orhon, mücadele etmeyi bırakmamaları gerektiğini söyledi.

“Önünüze engeller çıkabilir ama asla vazgeçmeyin. Hayat mücadeledir. Bir de sevmeyi bırakmayın” dedi.

Program sonunda öğrencilerin isteğini kırmayan sanatçı, sevilen şarkısı “Canımsın Canım”ı canlı seslendirdi. Öğrencilerin hep bir ağızdan eşlik ettiği etkinlik, toplu hatıra fotoğrafıyla sona erdi.

Kaynak: gundemistanbul.com

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

KAI ile Sohbet Et

Yapay zeka asistanı
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.