Mehmet KALFA / Gündem İstanbul
Bulgaristan’ın Samakov kentinde düzenlenen U17 Avrupa Güreş Şampiyonası’nda mücadele eden milli sporcu Muhammed Gölha, serbest stil 51 kiloda gösterdiği başarılı performansla Avrupa ikincisi oldu ve gümüş madalya kazandı.
Turnuvada başarılı bir performans ortaya koyan genç milli güreşçi, ikinci turda Litvanyalı rakibi Hubertas Petras Pavliukas karşısında üstün bir mücadele sergileyerek müsabakadan 10-0 teknik üstünlükle galip ayrıldı. Çeyrek finalde Moldovalı Viktor Gurin’i 10-5’lik skorla geçmeyi başaran Muhammed Gölha, yarı finalde ise Gürcü sporcu Giorgi Narimandze’yi 9-6 mağlup ederek adını finale yazdırdı.

Final müsabakasında Azerbaycanlı rakibi İbrahim Hasanov ile karşı karşıya gelen milli sporcu, zorlu mücadeleden mağlubiyetle ayrıldı. Şampiyonayı ikinci sırada tamamlayan Muhammed Gölha, Türkiye’ye gümüş madalya kazandırarak önemli bir başarıya imza attı.
Gündem İstanbul olarak; altyapıdan yetişen genç sporcularımızın uluslararası arenada elde ettiği başarıları takip etmeyi ve Türk güreşinin Avrupa’daki yükselişini okuyucularımızla buluşturmaya devam ediyoruz. Muhammed Gölha’nın elde ettiği bu derece, Türk güreşinin gelecek adına taşıdığı güçlü potansiyelin önemli göstergelerinden biri olarak öne çıktı.
